Friday, October 31, 2008

The Evolution..

Anak aku yang kedua, Muhammad Hadif Zaquan Bin Mohd Husaif bakal lahir tak lama lagi. Maka, aku sorotkan secara bergambar bagaimana transformasi anak pertama kami, Nur Awliya Batrisyia Binti Mohd Husaif dari baru lahir sampai sekarang.



Gambar minggu pertama selepas & Ketibaan ketibaan Awliya Batrisyia


2 Bln pertama slps kehadiran Awliya


Nih gambar sekitar awliya berumur 5-6 bln. Awliya meniarap lambat, tp masa nih dah start bercakap pelat!


masa umur awliya 6-7 bln. Mula2 takut nak swimming, tp bila dah
syok, siap.... susah nak bawak naik!



8 bln ke 1 thn. Awliya masa nih byk belajar benda baru. cthnya balik dr lawat zoo, dah pandai tiru mcm2 bunyi dan paling best, di dia tau binatang apa yang bunyi mcm tuh. Kita sbgai parent jgn kedekut belanja utk anak. terutama nk bwk jalan2 sbb masa nih otak tgk ligat!



Yes! awliya lambat berjalan. umur 1th 2 bn baru nak jalan. itupun takut2. tp 2 minggu lps tuh, terus nak lari... mmg hebat! aku rasa dier mmg dah boleh jalan tp dia nak betul2 stable br dier buat.


Kini, awliya.... pandai make up! pastu kalau aku tanya.. "sayang... gambar apa nih?" sambil tunjuk gambar dier berbaju pink kat atas tuh.. dier akan jawab "gambar gedik!" haaa.. tau pun....
Rambut pun dah panjang... nih rambut yang dibela dr cukur masa umur 2 bln sampai sekarang. mmg lambat sgt tumbuh... Gigi pun dah penuh... gambar diatas diambil bila ckp..'sayang.. tunjuk gigi!" haha.. kelakar!


p/s: Aku boleh agak, akan ader org yang akan copy gambar collage yang aku buat kat atas.. terutama org ini... haaaa! kantoi! heheheheh

No comments: